Medvind til vores grønne spil

Jf. opslag på unionens Facebook har Hovedbestyrelsen været på besøg i klubben.

Citat:

💪💪 Vi har de sejeste frivillige og dedikerede i vores sport!  Idag er Hovedbestyrelsen og DSvU’s administration på ekskursion til Herning Svæveflyveklub for at høre om deres Open Source El-spil projekt.  Fantastiske gode og grønne tanker - det tegner lyst for en mere grøn sport og mere økonomisk flyvning 🌿🌿

Det er roser i topklasse fra Unionen – godt gået i spilgruppen. Vi er den eneste klub der er nået så langt.

Baggrunden for besøget er, at DIF`s ambition på alt det grønne, hvilket også omfatter svæveflyvening.

.

Gruppen der skal samle penge ind – har knap så stor succes med at nå det fulde mål -fuld eksternt finansiering for begge spil. . Den ene spil er nu finansieret, også med midler med fra klubben.

Det kan godt føles som vi i gruppen flyver rundt i en masse synk og kun en gang imellem oplever stig.

Men vi giver ikke op. Udover vores egne initiativer skal vi nu i dialog med Unionens nye generalsekretær, der også har erfaring med at skaffe penge.

Og endelig hvis du kender et firma eller fond som kunne tænkes at støtte vores projekt, giv et kald til Peter – Kristian eller undertegnede.

Per Kragsø